- +381 63 174 95 11
- info@lumiledmont.rs
- Pon - Pet: 9:00 - 17:00
Rasveta za svaku oblast – Lumiled Mont Čačak
Svetlost olakšava učenje. Atraktivna, prijateljska atmosfera inspirativno utiče na učenje. Svetiljke sa visokim vizuelnim komforom štite oči od umora.
Preporuka:
Na mestima učenja i prenošenju znanja, kao što su biblioteke, univerzitetske učionice i konferencijske dvorane, osvetljenje je presudno za funkcije prostorije i kvalitet aktivnosti koje se u njoj odvijaju.
Zdravo osvetljavanje radnih prostorija, kancelarija, slušaonica, medicinskih laboratorija, administrativnih prostorija, vrtića, škola, obrazovnih prostora, predavačkih dvorane i sala, istraživačkih laboratorija, prostorija za slobodno vreme itd
Vrsta rasvete se pažljivo bira u skladu sa tipovima prostorija u kojima se odvija nastava. Osvetljenje u prostoru za učenje, tj obuku dece, pruža potpuni vidni komfor i razvija želju za učenjem.
Prema preporukama koje se danas primenjuju u zemljama EU
optimalni nivo osvetljenja u učionicama je 500 Lx. Sve ispod 300Lx dovodi do smanjenja oštrine vida kao i do zamaranja oka. Na udobnost i raspoloženje učenika utiče i boja izvora svetlosti odnosno temperatura boje izvora svetlosti. Preporučena boja svetlosti je topla bela odnosno 4000K, što stvara veći osećaj prijatnosti i bolje raspoloženje kod učenika.
Dugovečna rasveta visokog kvaliteta omogućava i veći broj produktivnih i dobro iskorišćenih sati u ovim institucijama, pa je LED osvetljenje za učionice adekvatno rešenje za sve ustanove namenjene obrazovanju.
U ponudi imamo širok spektar rešenja koja kombinuju sve prednosti sa ekonomskom isplativosti i modernim dizajnom.
Na osnovu istraživanja energetske efikasnosti po školama u Srbiji, sadašnji režim rada osvetljenja hodnika je sledeći: osvetljenje u hodnicima se uključuje zajedno sa osvetljenjem učionica, odnosno onda kada to svetlosni uslovi za rad zahtevaju. Međjutim, vreme koje je potrebno za osvetljenje hodnika i učionica nije isto. Kada su učenici na nastavi, odnosno u učionici, u hodniku nema potrebe za osvetljenjem. Za vreme odmora osvetljenje na hodniku mora da zadovoljava propisanu
osvetljenost.
Kako u učionicima u toku dana učenici provedu 6 školskih časova od po 45 minuta a odmori u toku jedne smene ukupno traju 45 minuta, dolazi se do zaključka da se vreme rada osvetljenja hodnika može smanjiti i do 5 puta.
Za vreme odmora svetiljke bi trebalo da svetlele punim sjajem, a za vreme školskog časa osvetljenje bi se podesilo na mininalni nivo. Ukoliko bi se za vreme školskog časa pojavila potreba za punim osvetljenjem hodnika, preporučujemo rešenja koja se baziraju na tehnologiji pametne rasvete, tj. senzorskih osvetljenja koje bi uočili prisustvo učenika i podigli nivo osvetljenja na maksimalni nivo. Na taj način bi se potrošnja električne energije uskladila sa stvarnim potrebama.